Nemzeti parkok az USA-ban

2019. július 5 - július 21. (17 nap, 16 éjszaka)

Jelentkezem

1. nap – Utazás a mormon telepesek földjére

Az első nap átrepülünk az Atlanti-óceánon, és szinte teljes Amerikát átszelve este leszállunk Salt Lake City-ben. Szállásunk Sóstóváros közelében lesz, motelben.

2. nap – Megérkezés a Sziklás-hegységbe

Az első amerikai reggel kisbuszra szállunk: indulunk a Grand Teton nemzeti parkba.
Terveink szerint a délutáni, első túra egy könnyedebb, 10-12 kilométeres lesz, bemelegítésnek. Feltúrázunk egy hegyi tóhoz, hogy a tó tükrében csodálhassuk a hegylánc csúcsait.

Ha szerencsénk van, látunk jávorszarvast is. Este szállás a nemzeti parkban, kempingben: az első sátorverés, az első sátorcövekek elhajlítása.

3. nap – Mormonok helyett mormoták a kanyonban, Katedrális a fejünk fölött

A következő nap is maradunk még a Grand Tetonban, de aznap már egy kicsit hosszabb túrára lövünk.
Aznap feltúrázunk a gleccservájta Jenny Lake-hez (a második legnagyobb tó a parkban), a Hidden Falls vízeséshez, megcsodálhatjuk közelebbről a négyezres Cathedral Group hegyeit, a Cascade Canyon-nál pedig, ha nyitott szemmel járunk, láthatunk mormotákat és medvéket (fekete és grizzly medvéket) is. Célunk aznap a Lake Solitude lesz, ahol még július elején is számítanunk kell majd havas részekre. Miután visszaereszkedtünk, a jól megérdemelt alvás a nemzeti parkban a már felállított sátrakban, kempingben lesz.

4. nap – Múltból jövő lövő gejzír, bugyborékolások a Föld mélyéből

Szedjük a sátorfánkat kora reggel, és kisbuszunkkal indulás a világ első nemzeti parkjába, a Yellowstone nemzeti parkba. Az első nap lazítás lesz, „csak” szemgyönyörködtetés a nemzeti park csodáiban.Mivel a park a világ legnagyobb vulkánján helyezkedik el, a vulkáni tevékenység látványos megnyilvánulásait érdemes megnéznünk: a színpomás Grand Prismatic Ring-et, a percre pontosan fellövellő Old Faithful gejzírt vagy a Lose Star gejzírt, a bugyborékoló medencékkel és vulkanikus kipárolgásokkal teli, változatos Norris Geyser Basin-t. Ha jó az idő, akár csobbanhatunk is egyet a Yellowstone tóban. Esti szállásunk egy Yellowstone-beli kempingben lesz (sátorcövekek visszahajlítása).

5. nap – Túra a Yellowstone egyik legmagasabb pontjára

A hosszabb túra (kb. 15-20 km) napja a Yellowstone-ban, a Sepulcher Mountain (2942 m) megmászásával a végén. A tetőről az egyik legszebb kilátást láthatjuk majd Yellowstone-ról. Hegyikecskék, jávorszarvas, tülkösszarvú kanadai vadjuhokra készülnünk kell! Grizzly medvék is látogatják a park ezen részét, nem csak emberek, ezért lesz nálunk medvespré (reméljük, a medvénél nem lesz emberspré). Mivel már nyár elején elolvad ezen a részen a hó, reméljük, hogy el tudjuk kapni az itteni híres vadvirágos rétek virágzását.

6. nap – Utolsó nap Maci Laci földjén

Délelőtt még a Yellowstone-ban maradunk, kicsit túrázunk a park északkeleti részén, a Lamar Valley környékén, ahol a park közel négyezer őshonos bölénye közül a legtöbb, illetve a parkba visszatelepített farkasok nagy része is megtalálható. Bölényt mindenféleképpen fogunk látni, akár az út mellett is. Aztán elhagyjuk Wyoming-ot, és irány még északabbra, egészen a Flathead Lake környékén (ez már Montana), tóparton levő szállásunkig. A kempingben sátorverés, meleg hálózsákbabújás, naplemente-nézés az esti program.

7. nap – Felmegyünk a Napba, ahol hegyi kecskék fogadnak majd minket

Reggel irány egy újabb nemzeti park, a Glacier, amely a még megmaradt gleccsereiről híres – sietnünk kell, mert a tudósok feltételezése szerint 2030-ra a még aktív 25 gleccser mindegyike el fog olvadni. Felautózunk tehát a meredeken kanyargó Going-to-the-Sun Road-on, hogy tegyünk egy-két rövid túrát (a Logan Pass és a Lake McDonald környékén), a magasban csillogó gleccserekkel a távolban. Vajon megtaláljuk az Elrejtett tó kincsét? Este visszatérünk Flathead Lake-i szállásunkra – nem kell aznap matracot fújni!

8. nap - autózás a Twin Peaks tájain keresztül

Egész napos utazás a Mt. Rainier nemzeti parkba, átszelve Montana-t, Idaho, hogy megérkezzünk Washingtonba, a Mount Rainier nemzeti parkba. Este szállásunk elfoglalása egy parkbeli kempingben.

9. nap – Túrázás havas hegycsúcs árnyékában, fátyolvízesés, gleccserfolyó, függőhíd, virágos rét az élet

Az utazás egyik nagyobb túrája a Mt. Rainier lábainál. Kezdünk a Mowich Lake-nél, aztán egy 350 lábról lezuhanó csodaszép vízesés mellett elhaladva felkaptatunk a Spray Park-ba, ahol a vadvirágok éppen virágzani szoktak az év ezen időszakában. Megközelítjük eztán a Mt. Rainier havas hegycsúcsának a nyugati oldalát, majd egy gleccsertáplálta folyó völgyében elérjük a Carbon River felett kifeszített függőhidat. Már csak pár kilométer, és a következő lehetőségnél balra fordulva elkezdjük az emelkedést az Ipsut-patak völgyében. Ez azért jó kis emelkedő lesz, de ha már felértünk a hágóra, onnét már csak szinte pár lépés, hogy a huckleberry-bokrok között visszajussunk a már ismert, jó öreg Mowich-unkhoz. Szállás kellemes fáradtsággal a tagjainkban egy parkbéli kempingben.

10. nap – Könnyű nap meleg/hidegvizes fürdőzéssel az óceánhoz egyre közelebb

A reggeli tea után autózás nyugatra, az Olympic nemzeti parkba. Délután kalandozó magyarokként elfoglaljuk a kempinget, majd időjárástól függően elindulunk felfedezni valamelyik természetes termálfürdőt vagy csobbanni egyet a Félhold-tóban. Ha nagyon odafigyelünk, már hallani az óceán morajlását! Szállás a nemzeti parkban, kempingben, fák között (micsoda meglepetés)!

11. nap – Túrázás a Csendes-óceán partján és a mese-esőerdőben, fenyők és juharfák között

Egy közepes méretű túrával kezdünk az óceánparton (kb. 15 km) – a bálnák sem ritkák errefelé! Ezt követően pedig megnézzük a nemzeti park jellegzetességét: a mérsékeltövi Hoh esőerdőben hatalmas, ágakról, törzsekről lelógó moha-függöny borít mindent. Száz méter magas sitka- és hemlock- és douglasz-fenyők, nagylevelű juharfák között sétálunk majd a Hoh-folyó völgyében – úgy fogjuk majd érezni magunkat, mint az Endor-hold mesebeli erdejében.

12. nap - Kanadától San Francisco-ig

Aznap még egy délelőtti kis túrának bele kell férnie, de most az Olympic hegyvidéki részén. 9 km-es túra jön tehát a Klahhane Ridge-en, csodálatos kilátással a Juan de Fuca-szorosra, illetve azon túl a Vancouver-szigetre és a kanadai partokra. Hozzatok látcsövet, hogy láthassuk az orcákat… üldöző turistahajókat. Délután visszaautózunk keletre, Seattle-be, hogy repülőre szállva az este már egy San Francisco nevű településen érjen minket.

13. nap – „if you're going to Saaan Franciscoooo”, no, hát akkor megnézünk pár dolgot itt is, az USA egyik legérdekesebb és legváltozatosabb városában

Ezt a napot városnézésre szánjuk, tehát a híres kábelvasút, meredek utcácskák, oroszlánfókák, Alcatraz, Golden Gate… De kik azok a Rózsaszín Hölgyek?? Szállásunk hostelben lesz, San Francisco belvárosától nem messze.

14. nap – Irány Yosemite, séta a világ leghatalmasabb fái alatt (és bennük)

Ismét kisbuszra szállunk, hogy ismét egy nagyon híres nemzeti parkba guruljunk, a Yosemite-be (ejtsd: „jóó.. ’szemitíí”). Mivel koradélután érünk oda, már csak pár „kisebb” dolgot fogunk tudni megnézni, pl. a hatalmas mamutfenyőket a Sequoia Grove-ban és a csodálatos, 740 méter magasan lezúduló Yosemite-vízesést vagy a Bridalveil-vízesést. Utoljára verünk le sátorcöveket a Yosemite-beli kempingünkben.

15. nap – Négymérföldes lépésekkel a Fél Kupola felé

Az utolsó túra is egy nagyobb lesz, kb. 20-22 km (Four Mile Trail), de a Yosemite-völgy feletti panoráma kárpótolni fogja a felfelé tett lépéseket.

16-17. nap - Hazarepítjük a két hét élményeit

Szombaton reggel „we will hit between the horses” és vissza San Francisco-ba, majd onnét a délutáni órákban repülőre szállunk a vén Európa felé. Érkezés vasárnap Magyarországra, ahol max. 1-2 kilométeres gyaloglással kell még számolni.

Ajándékutalvány

Vásárolj ajándékutalványt erre a túrára és lepj meg valakit!